Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

onsdag den 24. december 2008

GOURDON og vandfald

GOURDON er en middelalderlig perched landsby [vilage perch�] - bygget på en 760 meter høj anspore af rock som en defensiv foranstaltning. Det er tilnavnet den Eagle's Nest, Le nid d'Aigle.

GOURDON anses for en af de 149 smukkeste landsbyer i Frankrig - desværre besøgte jeg på en stormfuld dag, så de billeder af landsbyen ligner mere Frankenstein's slot ...

 eller måske Dracula's Lair.

Normalt er bleg honning sten lyser op af solen og bygninger synes at glød-men på onsdag solen kun udkom i kort magi, før det skjulte igen.


Det er den posthus - formentlig en af de mest attraktive postkontorer har jeg nogensinde har set.

Det er en gammel bolchebutik med masser af lollies og traditionelle kandiserede frugter på salg. Der er en falmet malet tegn på væg reklame lokale honning.


 Et af de travle caf?. Jeg kunne godt lide den blå stripey parasoller, som gentog den lyseblå himmel og blå skodder.

 The Fountain datoer til 1852. Bygning med arkader er kommuner vask hus [lavoir], hvor folk bruges til at vaske tøj i dagene før vaskemaskiner og indendørs VVS.

Dette er en berømt restaurant på kanten af klippen navngivet Eagle's Nest, Le nid d'Aigle efter landsby's kaldenavn. Terrassen skal have en fantastisk udsigt ned i dalen på en god dag.

 GOURDON fra den anden side set mindre indførelse uden de sorte skyer, men himlen snart mørkelagte igen.
 Den vred himlen ovenfor GOURDON landsby - havde vi en picnic og formåede at slutte før torden, lyn og voldsomme regnskyl i gang.




Den slugt du Loup er en massiv canyon, der starter under landsbyen GOURDON-de Loup [Wolf] River nedskæringer gennem de 700 meter høje klipper og vejen følger en lille smule højere op i siden af canyon.

Der er flere spektakulære vandfald selv om de fleste ikke er synligt fra vejen. Du kan besøge procession af vandfald på Saut DU LOUP [de Wolf Leap] mellem jul og udgangen af oktober .

Den Cascade de Courmes er en af de vandfald i slugt du Loup, som let kan plettede-selv sin i en akavet sted for så vidt angår fotografering er bekymret.

Det ser ud til at blive vist på den side af vejen lige efter at gå gennem en vejtunnel skærer sig gennem rock.




Den Cascade de Courmes vandfald har en 130ft/40metre falde fra toppen af klippen-tilsyneladende sin hårdt for at få et billede af den falder falder lige som der normalt er en vind blæser vandet ca.

Det første foto er taget fra en bilrude, men jeg troede, at jeg vil få en bedre en ved at gå tilbage fra den nærmeste rasteplads af.
 Desværre er næsten lige så snart jeg forlod bilen, himlen åbnet. Inden for få sekunder blev jeg kan trænge til huden - men jeg troede, jeg kunne lige så godt forsøge at tage fotografiet alligevel. Regnen var så tunge, jeg kunne lige så godt have været i vandfaldet-kameralinsen kørte med regnvand og foto ikke viser meget mere af faldet.

Regnen kom for tunge til at se ordentligt, og jeg var bekymret for at blive kørt over ved at vælte biler, så jeg ikke krydser vejen for at tage billeder af puljer og mindre dråber til slugten nedenfor.

Ah godt, i hvert fald jeg forsøgt.





Tags: , , , , , ,

Ingen kommentarer: